در صورت نیاز به خدمات قالیشویی در جیحون و منطقه 10 می توانید با قالیشویی رز در جیحون تماس بگیرید.

نگهداری کالاهای گرانبهایی همچون فرش مستلزم رعایت اصولی ویژه است. زیرا برای خرید یک فرش باید هزینه گزافی بپردازیم و همیشه پیشگیری از وقوع یک اتفاق ناگوار بهتر از صرف هزینه برای جبران آن است. به هر حال فرش پس از گذشت مدتی، کثیف می‌شود و خواسته یا نا خواسته لکه‌هایی روی آن ایجاد می‌شود.  در این حالت مجبور به شستشوی آن هستیم. قالیشویی نقش مهمی در کیفیت طرح و نقش فرش دارد و به دو طریق زیر انجام می شود:

1-    قالیشویی سنتی

2-    قالیشویی مدرن

قالیشویی سنتی

در طی سالیان گذشته معمولاً از روش های سنتی برای شستشوی فرش ها استفاده می شد و فرآیندهای شستشوی فرش عمدتاً به صورت دستی انجام می شدند و نیروی انسانی نقش محوری در انجام این خدمات ایفا می نمود. در این روش فرش را بر روی کف زمین پهن می کردند و پس از خیساندن، با حرکت یک فرچه یا کاسه اقدام به شستشوی آن می کردند. در پایان با کمک یک پارو، آبکشی فرش را انجام می‌دادند و فرش را برای خشک شدن، از مکانی بلند آویزان می کردند.

بسیاری از مردم برای شستشوی فرش ها، خود اقدام به انجام این کار می کنند و با نداشتن آگاهی کافی در خصوص فرآیندهای شستشو و خشک کردن اصولی فرش ها موجب رشد انواع قارچ ها، پارگی و پوسیدگی فرش می شوند. همچنین به دلیل نداشتن عدم آشنایی با مواد شوینده مناسب هر فرش، موجب ادغام رنگ ها می شوند.    بسیاری از تماس های مشتریان برای بر طرف کردن چنین مشکلاتی است.

قالیشویی مدرن

در روش های جدید شستشو که عمدتاً در قالیشویی ها انجام می شود، شستشوی فرش به صورت اتوماتیک و توسط دستگاه های مدرن انجام می‌شود. در این روش نیروی انسانی فقط فرش را درون دستگاه قرار داده و پس از اتمام شستشو، فرش را وارد آبگیر می‌کنند. این روش معمولاً برای شستشوی فرش های ماشینی استفاده می شود زیرا احتمال ایجاد آسیب در فرش های دستبافی که با این روش شستشو می شوند بالاست.

در دستگاه های قالیشویی مدرن، داخل فرش نیز به طور کامل برس می‌خورد. چرخاندن فرش موجب بیرون ریختن ذراتی که در پرزهای فرش گیر کرده اند می شود و به این ترتیب اعماق فرش نیز تمیز می شود و شستشوی فرش به بهترین نحو ممکن صورت می گیرد.

قالیشویی رز در جیحون، مجهز به انواع ماشین آلات صنعتی و مدرن بوده و همواره تلاش کرده تا بهترین خدمات شستشو را به مشتریان عرضه نماید.