راهکارهای مختلفی برای تمیز کردن فرش و موکت در خانه وجود دارد. اما بیشتر این راهکارها به دقت صبر و حوصله شما بستگی دارد. در این مطلب قصد داریم به این مهم بپردازیم.

تميز كردن فرش بدون شستن

یک مخلوط جادویی درست کنید
مقداری کمی از صابون را با آب مخلوط کنید، این ماده شوینده تقریبا راه حل بسیاری از لکه‌های موجود بر روی فرش یا موکت است. از صابون روشن یا سفید بدون رنگ استفاده کنید که نمی‌تواند پارچه‌ها و الیاف فرش را از بین ببرد. شما می‌توانید این مخلوط را از پیش در ظرف بخصوصی آماده نگاه دارید تا همیشه آماده باشید.

لکه را نمالید!
هنگام لکه بری فرش، لبه‌های یک لکه را به داخل وارد کنید تا باعث گسترش لکه نشوید. اگر از داخل به بیرون کار می‌کنید، می‌توانید لکه‌ها را به دورتر گسترش دهید.

نفوذ را جذب کنید
هرگاه یک فرش را لکه روبی می‌کنید، این فرش مرطوب می‌شود و نیاز به خشک شدن دارد، با چندین حوله کاغذی محل را بپوشانید تا شروع به جذب رطوبت کنند وقتی که سنگین شدند آن‌ها را بعد از 5 دقیقه با حوله‌های کاغذی تازه تغییر دهید، سپس چند ساعت تا خشک شدن کامل این کار را ادامه دهید بگذارید.

می‌توانید از سشوار استفاده کنید
قبل از استفاده از سشوار، بسیار دقت کنید تا لکه روی فرش یا موکت کاملا از بین رفته باشد. گرما می‌تواند باعث تثبیت لکه شود.

بهترین کارخانه قالی شویی آنلاین تهران

اگر با تمام تلاشی که انجام دادید باز هم نتوانستید کار برق انداختن فرش را بطور تمام و کمال انجام دهید، نگران نباشید؛ قالیشویی رز، بهترین قالیشویی تهران از نظر مردم است که متخصصانش هرلحظه آمادگی کمک به شما را دارند. کافیست با ما تماس بگیرید.