قالیشویی رز: از چه تکنیکی برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش باید استفاده کرد؟

وقتی لکه روغن خشک شد، می‌توان به محو شدن اثر آن امیدوار بود؟

با ما همراه باشید تا با نحوه تمیز کردن این لکه از روی سطوح لوازم خانه آشنا شوید.
هرچقدر روغن در آشپزی کمک حال شما است، در تمیزکاری دشمن شماست و اکثر اوقات بیشتر زمان ما در نظافت، حول تمیز کردن روغن از سطوح مختلف سپری می‌شود. فقط کمی بی‌دقتی در غدا خوردن یا تهیه غذا می‌تواند باعث شود که فرش یا موکت شما آغشته به روغن گردد. در این صورت بهترین کار این است که در همان زمان ابتدایی آغشته شدن قالی به روغن، وارد عمل شوید. هرچه سریعتر وارد عمل شوید معمولاً نتیجه بهتری می‌گیرید. اما اگر مدتی از خشک شدن لکه می‌گذرد می‌توانید از روش زیر برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
برای تمیز کردن این نوع لکه می‌توانید از الکل استفاده کنید. ترجیحاً بهتر است از الکل رنگی استفاده نکنید زیرا الکل رنگی می‌تواند باعث رنگی شدن فرش یا موکت شما گردد. همچنین توجه کنید اکثر الکل‌هایی که برای تمیزکاری استفاده می‌شوند سمی و اشتعال‌زا هستند، بنابراین در استفاده از آن دقت لازم را در نظر داشته باشید.
مزیت الکل این است که به راحتی در دسترس است و تقریباً در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. با استفاده از الکل و پارچه تمیز، محل اثر را تمیز کنید و این کار را تا جایی ادامه دهید که اثری از لکه باقی نماند. اگر با خشک شدن لکه همچنان اثرش وجود دارد، می‌توانید این کار را مجدداً تکرار کنید.
زمانی که لکه به طور کامل از بین رفت، محل را با استفاده از آب و پارچه تمیز کنید، تا اینکه الکل اضافی موجود در فرش تمیز شود. برای از بین بردن بوی بد الکل کافی است که پنجره‌ها را باز کنید، هرگز از خوشبوکننده برای بوی بد الکل استفاده نکنید، این کار موضوع را بدتر می‌کند.
اگر برای پاک کردن فرش یا موکت خود به مشکلی برخوردید و نتوانستید آثار بجامانده از مواد دارای چربی را ازبین ببرید و نیاز به کمک داشتید، می توانید از قالیشویی رز کمک بگیرید.