اگر به تازگی فرشی نو خریداری نموده‌اید و هزینه‌ی زیادی برای آن پرداخت کرده‌اید و نگران نگهداری از آن هستید این مطلب را تا انتها بخوانید. قالیشویی رز در این مطلب نکات نگهداری فرش را شرح می‌دهد که با رعایت آن‌ها می‌توانید تا سال‌ها از فرش‌های خود استفاده کنید.

حفظ نظافت و پاکیزگی فرش‌ها ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. جارو کشیدن مرتب، جلوگیری از ریختن مایعات روی فرش، استفاده از شوینده‌ی مناسب جهت شستشو و شستشوی اصولی فرش، مواردی هستند که با انجام آن‌ها می‌توانید تا مدت‌ها از نگهداری فرشی زیبا در منزل لذت ببرید.
بطور مثال همیشه لکه‌های روی فرش را بلافاصله پاک کنید. باقی ماندن لکه‌ها روی فرش، موجب ثبات آن‌ها شده و از بین بردنشان بسیار مشکل خواهد شد. از موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که خرده خوراکی‌های ریخته‌شده روی فرش را به کمک جارو برقی جمع کنید و از نفوذ آن‌ها به تار و پود فرش جلوگیری نمایید. برای جمع‌آوری مایعات باقی‌مانده روی سطح فرش از لبه‌ی قاشق استفاده کنید و مابقی رطوبت فرش را با استفاده از یک حوله یا دستمال سفید خشک کنید. در صورتی که امکان ازبین بردن لکه برای شما وجود ندارد، هرچه سریعتر با یک شرکت حرفه‌ای برای از بین بردن لکه ها تماس بگیرید.
همواره سعی کنید فرش را در بازه‌های زمانی منظم (هر 12 تا 18 ماه یک بار) برای شستشو به قالی شویی ارسال کنید. همچنین جارو کردن مرتب فرش از گیر کردن گرد و غبار و سایر ذرات ریز در فرش جلوگیری می‌کند. اگر بخشی از سرنخ‌های فرشتان در رفته، اکیداً توصیه می‌کنیم از کشیدن آن جلوگیری کنید زیرا ممکن است باعث از هم گسیختگی قسمت‌هایی از تار و پود فرش شود. در صورت وجود سوختگی، پارگی و پوسیدگی در فرش، به دلیل اینکه انجام هرگونه رفو نیازمند داشتن تخصص بالایی است، باید بلافاصله با یک شرکت متخصص تماس بگیرید.

 

بهترین قالیشویی در تهران

کارشناسان کارخانه قالیشویی رز در فرحزاد تهران آماده‌ی پاسخگویی به شما همشهریان گرامی می‌باشند. پس از ثبت سفارش، پرسنل ما جهت بررسی و اقدام جهت ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده به منزل شما مراجعه می‌نمایند تا فرشتان را برای انجام عملیات رفو و یا شستشو به کارخانه ببرند.
ما در این مطلب توضیحات مفیدی را جهت نگهداری از فرش ها برایتان ارائه نمودیم. با در نظر گرفتن این توضیحات می‌توانید به عمر فرش خود بیفزایید و تا سال‌ها از وجود فرشی زیبا در منزل بهره‌مند شوید.