همیشه قبل از انتخاب هر جنس گرانقیمتی نگران این هستیم که آیا وسیله‌ای که انتخاب می‌کنیم مناسب است یا خیر. به همین جهت همیشه بیشترین دقت خود را برای انتخاب بهترین گزینه به کار میبریم. فرش یکی از گرانقیمت ترین اجناس داخل خانه است. وقتی فرشی وارد خانه می‌شود سالها طول میکشد تا جای خود را به فرش دیگری بدهد. بنابراین طبیعی است که در انتخاب فرش بخواهیم به گزینه‌ای فکر کنیم که بیشترین تطابق را بقیه عناصر خانه ما دارد. در این مطب قالیشویی رز در پونک راهنمایی را برای انتخاب فرش مناسب آماده نموده است.

بزرگی فرش به چه اندازه باشد؟

اینکه فرش به چه اندازه بزرگ باشد کاملا به این بستگی دارد چقدر فضا در اختیار دارید و بودجه شما چقدر است. اگر فرش را برای اتاق نشیمن خود می‌خواهد و بر روی آن مبلمان قرار می‌گیرد. به این نکته توجه داشته باشید که طرح فرش را مبلمان خواهد پوشاند. اما انتخاب فرشی بزرگ برای زیر مبلمان می‌تواند اتحاد خاصی را بین مبلمان و  فضای پذیرایی ایجاد کند. 

برای فضاهای کوچک نظیر راهروها می‌توان از فرشهای مناسب اینکار استفاده نمود. هرچه فرش کوچک‌تر باشد دارای قیمت مناسبتری است و می‌توان آن را راحت‌تر از مکانی به مکان دیگر انتقال داد. فرشهای کوچک را نیز میتوان برای ایجاد محیطهای کوچک در گوشه و کنار خانه نیز استفاده کرد. مثلا برای میز تلفن در یک گوشه از خانه می‌توانید از یک فرش کوچک استفاده کنید و میز تلفن خود را روی آن قرار دهید. 

رنگ فرش را چطور انتخاب کنیم؟

برای انتخاب رنگ مناسب می‌توانیم به هارمونی رنگ فرش با دیگر عناصر خانه توجه کنیم. هرچه دیوارها روشنتر باشند انتخاب فرشی تیره‌تر گزینه جذاب تری است و هرچه دیوارها تیره‌تر باشد بهتر است که فرش را روشنتر انتخاب کنیم. همچنین در صورتی که بخواهیم فرش حس معتدل‌تر و  آرامش بخشی داشته باشد. می‌توانیم از فرشی با رنگهای کال استفاده کنیم.

قالیشویی رز در پونک آماده ارائه انواع خدمات شستشوی فرش و موکت در تهران می‌باشد.