یک سؤال که معمولا شرکت‌های قالیشویی مثل ما با آن مواجه می‌شوند این است که چطور می‌توانم عمر مفید فرش یا موکت خانه را افزایش دهم؟ علت نوارهای سیاهی که در اطراف فرش یا موکت ایجاد می‌شوند چیست؟

چطور بر عمر مفید فرش یا موکت خود بی‌افزاییم؟

 یک سؤال که معمولا شرکت‌های قالیشویی مثل ما با آن مواجه می‌شوند این است که چطور می‌توانم عمر مفید فرش یا موکت خانه را افزایش دهم؟ زمانی که با این سوال روبرو می‌شویم، اولین سوالی که به نظر ما می‌آید این است که آیا با کفش روی فرش یا موکت خود قدم می‌زنید؟ اگر با کفش یا دمپایی روی فرش یا موکت قدم می‌زنید، عمر مفید فرش یا موکت خود را کاهش داده‌اید. در آوردن کفش‌ها قبل از این که وارد خانه خود شوید یکی از مهم‌ترین عاداتی هست که بهتر است آن را ترک کنید. این موضوع حتی به تمیز ماندن فرش یا موکت شما نیز کمک می‌کند.

سؤال دیگری که عموما ما با آن‌ها روبرو می‌شویم در رابطه با نوارهای سیاهی از کثیفی هستند که  بعد از مدتی بر روی موکت در نزدیکی قرنیزها و محل ورودی اتاق ایجاد می‌گردند. به این پیدیده در واقع با عنوان فیلترسازی غبار شناخته می‌شود که در نتیجه‌ای حرکت هوا در داخل و اطراف اتاق ایجاد می‌گردد. زمانی که سیستم تهویه مطبوع خانگی روشن است، باعث چرخش هوا در محیط داخلی خانه می‌شود به طوری که در گوشه‌ها هوا به سمت پایین حرکت کرده و توسط فرش و موکت فیلتر می‌شود. این باعث می‌شود که خاک موجود در هوا در فرش یا موکت در نزدیکی درها و قرنیزها گیر کند. برای جلوگیری از این پدیده همواره سعی کنید که فیلترهای سیستم تهویه مطبوع خانه خود را تعویض کنید.