شستن فرش در خانه در ایام خانه‌تکانی همواره یکی از مشکل‌ترین کارهاست و بانوان خانه‌دار عمدتاً به دنبال راه چاره‌ای برای رها شدن از این مشکل هستند. اما اصلاً جای نگرانی نیست! رز شما را با انجام شست و شوی فرش‌های شما از صرف وقت و انرژی بیش از حد برای این کار خلاص می‌کند!

همانطور که گفتیم، شستشوی فرش در ایام‌خانه تکانی عید، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان خانه‌دار محسوب می‌شود و به همین دلیل در این ایام بازار قالی شویی ها بسیار داغ است. اما انتخاب یک شرکت مناسب به همان اندازه‌ی شستشوی اصولی فرش‌ها از اهمیت برخوردار است، بنابراین نباید فریب تبلیغات دروغین شرکت‌های غیر مجاز را بخورید و باید فرش‌های خود را برای شستشو و ترمیم به کارخانه‌های دارای مجوز و معتبر بسپارید.
برای نگهداری از فرش‎ها و حفظ سلامتشان ذکر نکاتی ضروری است. بطور مثال از قرار دادن فرش‌ها در مکان‌های مرطوب و یا در مقابل تابش مستقیم اشعه‌ی خورشید خودداری کنید، زیرا این دو مورد آسیب‌های عمیقی به فرش وارد می‌کنند. در صورتی که مجبور به قرار دادن فرش در برابر تابش خورشیدی هستید و اتاق‌های شما آفتابگیر هستند، حتماً از پرده برای پوشاندن پنجره‌ها استفاده کنید تا جلوی رنگ‌پریدگی فرش‌ها را بگیرید.
برای شستشو از مواد شوینده‌ی شیمیایی که خاصیت قلیایی دارند استفاده نکنید، زیرا این کار نیز سبب رنگ باختن و آسیب به بافت فرش می‌شود.
از قرار دادن اجسام داغ مانند اتو روی فرش اکیداً خودداری کنید، این عمل نیز آسیب‌های بسیار وحشتناکی به فرش وارد می‌کند و قسمتی از فرش را دچار سوختگی خواهد کرد.
جهت شستن فرش‌ها، ابتدا با یک جاروبرقی قسمت‌های زیر و روی آن را به دقت تمیز کنید تا هرگونه گرد و غبار از فرش جدا شود و تار و پود آن به میزان زیادی عاری از این ذرات ریز شود. اگر قبل از انجام این کار، فرش خود را بشویید، با خیس کردن فرش، گرد و غبار در آن فرو رفته و پس از شستشو، نتیجه‌ی مطلوبی به دست نمی‌آید. در هنگام شستشو از یک برس نرم برای مالش شامپو یا محلول شوینده بر روی فرش استفاده کنید. این کار باید در جهت تار و پود انجام گیرد تا خواب فرش بهم نریزد.
توجه داشته باشید که در هنگام آماده کردن محلول شستشو، باید از آبی ولرم استفاده کنید. آب داغ می‌تواند به بافت فرش آسیب برساند و آب سرد هم شوینده‌ی چندان مناسبی برای فرش‌ها نیست. انتخاب یک شوینده‌ی مناسب باید با آگاهی کافی انجام شود. یک انتخاب نادرست می‌تواند برای همیشه زیبایی فرش شما را از آن سلب کند. بنابراین با توجه به موارد گفته‌شده، بهترین شیوه برای شستشو، شاید سپردن فرش‌ها به یک قالیشویی خوب در تهران باشد تا با خیالی آسوده و با صرف کمترین میزان وقت و انرژی به سایر کارهای خود برسید. کارخانه قالیشویی رز در آماده ارائه بهترین خدمات بوده و شایسته‌ترین انتخاب برای شست و شوی فرش های شما همشهریان عزیز تهرانی می‌باشد.