یکی از موارد آسیب‌رسان به فرش‌ها انسان‌ها می‌باشند. مکان و نحوه بکارگیری از فرش‌ها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در حفظ سلامت و دوام فرش ها مؤثر است. بطور مثال قدم زدن با کفش های خیس روی فرش یکی از این موارد است. نفوذ آب به داخل تار و پود فرش سبب پوسیدگی زودهنگام در آنها می شود. در صورت ایجاد هر گونه آسیب و پوسیدگی در فرش، می توانید فرش های خود را به قالیشویی رز در چیذر بسپارید. 

پوسیدگی فرش

کشور ما از مناطق مختلف آب و هوایی تشکیل شده است. در بعضی از مناطق آب و هوای معتدل سبب نفوذ رطوبت به کف ساختمان شده و به وسایلی که روی زمین قرار می گیرند آسیب می رساند. این وضعیت ممکن است در مکان های دیگری که به دلایل مختلفی از جمله ترکیدگی و نشتی لوله ها آب و فاضلاب، دارای رطوبت در بخش کف ساختمان هستند وجود داشته باشد. در این حالت فرش های پهن شده روی کف ساختمان به دلیل رطوبت زیاد، به مرور دچار پوسیدگی می شوند و با کوچکترین فشاری که به آنها وارد می شود در محل پوسیدگی ها، تار و پودها پاره شده و صدای شکستگی از آنها شنیده می شود. در واقع رطوبت مهم ترین دشمن فرش بوده و بزرگترین عامل ایجاد پوسیدگی در فرش ها می باشد. زیرا فرش ها به دلیل نوع خاص تار و پودشان و استفاده از مواد نخی جذب کننده خوبی برای رطوبت هستند، اما این رطوبت باعث نابودی آنها می شود. به همین دلیل، باید از نفوذ رطوبت به آنها جلوگیری شود و بطور مرتب وارسی شوند. از دیگر عواملی که می تواند به مرور سبب پوسیدگی در فرش ها شود، استفاده از مواد شامپو فرش برای شستشوی فرش ها است. زیرا خیسی موجود در شامپو در میان تار و پود فرش گیر می کند و پس از مدتی آسیب جبران ناپذیری به آن وارد می آورد. یکی از نشانه های ایجاد پوسیدگی در فرش ها، تغییر رنگ ظاهری فرش و تداخل رنگهای آن است.

رفوگری عملی است که برای بر طرف کردن انواع عیوب فرش، مانند: بید زدگی، پوسیدگی و… استفاده می شود. رفوگری حتماً باید توسط شخصی کاربلد انجام شود که مهارت بالایی در انجام این کار دارد. بر همین اساس، شرکت قالیشویی رز در چیذر، متشکل از استادکارانی خبره در خصوص ترمیم و رفوگری انواع فرش ماشینی و دستباف، آماده خدمت رسانی به همشهریان گرامی در تهران بزرگ می باشد. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت خود را به مکان شما برسانند. کارشناسان پس از بررسی پوسیدگی های موجود در فرش، میزان خسارت را به شما اعلام می کنند و پس از موافقت شما، در قالیشویی رز در چیذر اقدام به رفوگری پوسیدگی فرش شما می کنند.