بازی کردن بچه‌ها روی فرش همواره یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد انواع لکه‌ها روی فرش است. در هنگام بازی کردن بچه‌ها ممکن است مقداری جوهر روی فرش بریزد و لکه‌های زشتی را روی آن ایجاد کند. بسیار مهم است که در از بین بردن لکه، زمان را از دست ندهید. زیرا در صورت گذشت زمان و خشک شدن لکه، امکان پاک کردن آن کم خواهد شد. پس باید در اسرع وقت با یک متخصص برای از بین بردن لکه ها مشورت کنید.
یک روش عمومی برای رنگ برداری فرش وجود دارد و آن این است که به سرعت مواد ریخته‌شده روی فرش را با یک پارچه تمیز پاک می‌کنیم. این روش با مالش پارچه روی محل لکه انجام می‌شود که مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. قبلاً بهترین روش پاک کردن لکه ماست از روی فرش را به شما آموزش داده بودیم که در قسمت مقالات می‌توانید مطالعه کنید.
روش‌ها و ابزارهای مختلفی برای پاک کردن لکه‌های روش فرش بکار می‌روند. به عنوان مثال برای ازبین بردن لکه جوهر روی فرش دستباف نباید از پاک‌کننده‌های صنعتی استفاده شود. چون این کار گستره‌ی مربوط به لکه را افزایش داده و کمکی به حذف لکه از روی فرش نمی‌کند.
قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که پیشگیری از ایجاد لکه‌ها راحت‌تر از پاک کردن آن‌ها از روی فرش است. بنابراین در محل بازی بچه‌ها از یک زیر انداز استفاده کنید تا در صورت ریختن جوهر، فرش‌های منزل دچار آسیب نشوند. در پایان، ناحیه‌ی مورد نظر را با مقداری شوینده و اسفنجی تمیز بشویید. به یاد داشته باشید که این روش نباید برای برطرف کردن لکه های جوهر روی فرشهای دستباف بکار رود.
روش دیگر برای از بین بردن لکه های جوهری این است که یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را با مقداری آب ولرم ادغام کنید و سپس با حوله‌ای تمیز به آرامی روی لکه جوهری ضربه بزنید. باز هم اکیداً توصیه می‌شود که نباید حوله را روی لکه بمالید، بلکه با ضربه زدن آن را جذب حوله کنید. مالش پارچه روی فرش باعث گسترده‌تر شدن لکه می‌شود. این روند را آنقدر تکرار کنید تا تمام جوهر به حوله جذب شود.
در بیشتر مواقع رسیدگی به موقع به لکه‌های روی فرش می‌تواند به سادگی آن‌ها را از روی فرش پاک کند اما در بعضی مواقع تنها راه موجود ارسال فرش به یک قالیشویی حرفه ای است. بهترین و کم‌ریسک‌ترین راه حل برای پاک کردن لکه‌های فرش، سپردن آن‌ها به قالیشویی رز می‌باشد. زیرا انجام این کار توسط افراد مبتدی ممکن است خساراتی به فرش وارد آورد. ما به صورت حرفه‌ای انواع لکه‌های رنگی را از روی فرش‌هایتان پاک می‌کنیم. پاک کردن حرفه‌ای لکه‌ها تخصص ماست.