یکی از مشکلاتی که تقریباً اکثر مردم با آن سر و کار دارند، نحوه مراقبت از ریشه فرش می باشد. ریشه ها به فرش اصالت و زیبایی می بخشند. ریشه های سالم، نشان دهنده فرشی سالم است. اگر به خوبی از ریشه ها محافظ شود، طول عمر فرش افزایش می یابد. 

حساس ترین قسمت فرش که همواره در معرض انواع آلودگی ها و لکه ها قرار دارد، ریشه فرش می باشد. ریختن انواع مواد غذایی روی فرش و تردد با پاهای کثیف روی آن از مهم ترین عوامل کثیف شدن فرش ها به شمار می روند. به همین دلیل بسیاری از مردم در هنگام خرید فرش، طرح های تیره تر را به طرح های روشن تر ترجیح می دهند. با این حال، ریشه های فرش دارای رنگ های روشن و عمدتاً سفید است و هر جا که سفید رنگ باشد، زودتر لکه ها، آلودگی ها و کثیفی را بروز می دهد.

کثیف شدن و خراب شدن ریشه ها، احتمال پوسیدگی در آنها را افزایش می دهد و در نهایت این پوسیدگی ها به بدنه فرش رسیده و صدمات سنگینی را به فرش وارد می کند. به همین دلیل باید نسبت به محافظت از ریشه فرش توجه ویژه ای شود. برای محافظت از ریشه ها به نکات زیر توجه کنید:

–        از کاور ریشه برای پوشاندن ریشه ها استفاده کنید.

–        برای هر فرش، کاور مناسبی تهیه کنید. کاورهای توری و پلاستیکی توصیه می شوند.

–        بعد از خرید یک فرش نو، سعی کنید ریشه های آن را گره بزنید. این عمل سبب جلوگیری از وا رفتگی ریشه های فرش می شود و همچنین از کنده شدن آنها در هنگام جارو برقی کشیدن جلوگیری می کند.

–        استفاده از چسب برای محافظت از ریشه ها به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا چسب به مرور کنده شده و هر بار باید آنها را با چسب های جدید جایگزین نمایید. اثر چسبندگی چسب ممکن است تا مدتها روی ریشه ها باقی مانده و در هنگام تردد روی آن، موجب کنده شدن ریشه فرش شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست مشاوره در این خصوص می توانید همین حالا با پرسنل مجرب شرکت قالیشویی رز در تهران تماس حاصل فرمایید.