خدمات قالیشویی در فرحزاد

برای دریافت خدمات قالیشویی در فرحزاد می توانید از امکانات قالیشویی رز در این منطقه استفاده کنید. فرحزاد در منطقه 2 تهران قرار دارد. این منطقه یکی از مناطق اعیان نشین تهران به حساب می آید.

غبارگیری فرش عمل بسیار مهمی است که باید حتما قبل از هر بار شستشوی فرش انجام گیرد

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، ذرات ريز غبار به راحتی در هوا معلق می مانند و با کمک جریان هوا به این طرف و آن طرف حرکت می کنند.

گرد و غبار موجود در فرش را باید حتما خارج کرد

این ذرات در صورت جذب توسط هر چیزی از جمله فرش، سطح آن را کدر می کنند.

این ذرات حتی می توانند در اثر تردد روی فرش، به اعماق آن نفوذ کرده و لايه اي نازك را در داخل پرزهاي فرش ایجاد کنند. به دلیل اینکه گرد و غبار، جذب کننده خوبی برای رطوبت است، با جذب رطوبت در فرش، منجر به ایجاد لکه های در سطح آن می شوند. لکه هایی که گاه آنقدر عمیق اند که رنگ فرش را بطور کامل تغییر می دهند و حتی موجب ایجاد پوسیدگی در آن می شوند. علاوه بر اینها، مکان های مناسبی برای رشد و تکثیر انواع حشرات از جمله بید درون فرش ایجاد می کنند.

روش های از بین بردن گرد و غبار در قالیشویی

روش های مختلفی برای از بین بردن گرد و غبار از سطح فرش وجود دارند. تمیز کردن فرش با جارو برقی یکی مهم ترین روش های مقابله با گرد و غبار سطحی فرش است، اما برای زدودن گرد و غبار از اعماق فرش این روش پاسخگو نخواهد بود. همچنین هرگز استفاده از جارو های با توان بالا و جاروهای با قسمت های چرخنده توصیه نمی شود. زیرا این نوع جارو کردن علاوه بر به هم زدن طرح و نقش پرز های فرش، به مرور موجب کنده شدن آنها می شود. توصيه مي شود هر هفته يكبار پشت فرش نيز جارو شود چون اين عمل گرد و خاك را که در پشت فرش رخنه نموده اند، می زداید.  

در غبارگيري قالي و قاليچه ها هيچ گاه مانند پتو و ملافه روزانه آنها را تكان نداده و از پنجره و بالكن آويزان نكنيد . چون تكان دادن روزانه آن ها سبب شل شدن تدريجي گره ها و كنده شدن آنها از جسم فرش مي شود ( شدت خسارت بيشتر در محيط جانبي فرش بروز مي كند) و هم چنين آويزان كردن قالي و قاليچه ها علاوه بر آن كه آن ها را در معرض نزولات آسماني قرار مي دهد موجب آن مي گردد كه رنگ اين دست بافت ها نيز در اثر اشعه آفتاب به شدت تغيير نمايد.

پیشنهاد مطالعه: چگونه لکه چای را پاک کنیم؟

به دلیل اینکه گرد و غبار می توانند به اعماق فرش نفوذ کنند، توصیه می شود قبل از انجام فرآیندهای مربوط به شستشوی فرش، حتماً با استفاده از روش های مختلف غبارگیری، گرد و غبار را از فرش بزدایید. چنانچه از این مرحله صرفنظر نمایید، ذرات ریز گرد و غبار هنگام شستشو با آب تركيب شده و تشكيل لايه اي شبيه گل در اعماق تار و پود فرش مي دهند. این لایه با خشک شدن فرش محکم تر شده و در اثر کوچک ترین فشار، کشیدگی و تا خوردگی، پارگی هایی را در سطح فرش به وجود می آورد.

غبارگیری به دو طریق عمده انجام می شود:

–         غبارگيري دستی

–         غبارگیری ماشینی

روش های انجام غبارگیری:

–         فرش را به پشت روي زمين پهن كرده و با چوب به آهستگی به پشت آن ضربه مي زنند. سپس فرش را برگردانده و سطح فرش را با جاروی دستی تمیز می کنند.

–         فرش را از پشت بر روي يك شبكه توري فلزي پهن کرده و با چوب به آهستگی به پشت آن ضربه مي زنند. در اين حالت گرد و غبار از فرش خارج شده و به دلیل قرار گیری فضای خالی بين فرش و زمين امکان بازگشت ذرات گرد و غبار به فرش وجود نخواهد داشت.

–         فرش را از چهار گوشه گرفته و با حرکتی موجی در هوا تکان می دهند. این روش به دلیل کشیدگی فرش و احتمال پارگی در آن اصلاً توصیه نمی شود.

نکته: از وارد کردن ضربه های مهلک به فرش خودداری نمایید. زیرا چنانچه فرش قدیمی باشد، احتمال پارگی در آن بالا خواهد بود.

نکته: هرگز فرش را به زمین نکوبید. زیرا این عمل موجب از هم گسیختگی تار و پود آن می شود.

 

نکته: در مورد فرشهاي قديمي که احتمال پارگی در آنها بالاست توصیه می شود كه با کمک برس هاي نرم، ذرات گرد و غبار را از لابلای پرزهاي فرش بيرون آورده و سپس با جارو برقي آن را بطور کامل تمیز کنید.