هنگامی که کودکان با فرش‌ها در تماس باشند، میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زای دیگر به راحتی با بدنشان تماس گرفته و به آن منتقل می‌شوند و به همین راحتی کودک دچار بیماری می‌شود. بنابراین سؤالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توانیم از شر انواع بیماری‌ها خلاص شویم؟ برای یافتن پاسخ مناسب، با ما همراه باشید.

همه‌ی ما همواره به دنبال مکانی سرشار از زیبایی و پاکیزگی هستیم و به همین دلیل به نظافت منزل خود اهمیت می‌دهیم. دلایل دیگری نیز برای پاکیزه نگهداشتن منزل وجود دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
فرش‌ها مانند فیلترهای هوا عمل می‌کنند و گرد و غبار موجود در هوا را در طول زمان جذب کرده و آن‌ها را در تار و پود خود نگه می‌دارند. همراه با گرد و غبار، میکروب‌ها نیز در فرش زندگی می‌کنند و فرش را به مکانی امن برای پنهان شدن خود تبدیل می‌کنند.
میکروب‌ها، باکتری‌ها و گرد و غبار موجود در فرش از جمله عوامل حساسیت‌زایی هستند که سالانه هزاران نفر را مبتلا به انواع حساسیت‌ها می‌کنند. با قدم زدن روی فرش، بخشی از این عوامل بیماری‌زا از فرش جدا شده و به پوست بدن می‌چسبند، بخشی دیگر نیز در هوا معلق می‌شوند. این ذرات ریز معلق در هوا می‌توانند از طریق سیستم تنفسی وارد ریه‌های فرد شوند و فرد را مستعد بیماری‌های مختلف تنفسی کنند. همچنین ذرات ریزی که به پوست بدن چسبیده‌اند می‌توانند زمینه‌ساز بیماری‌های قارچی در بدن وی شوند.
در این بین، کودکان به دلیل دارا بودن سیستم ایمنی ضعیف‌تر نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند، بنابراین این باکتریها به راحتی آن‌ها را ضعیف کرده و به بیماری مبتلا می‌کنند. از جمله بیماری‌هایی که می‌تواند توسط این ذرات ریز به وجود بیاید، آسم است که فرد را دچار تنگی نفس و سرفه‌های پی در پی می‌کند.
با توجه به موارد گفته‌شده می‌توان گفت مکان و هوای آلوده می‌تواند یکی از علل ابتلا به انواع بیماری‌ها در هر فرد باشد. شاید قارچ‌ها یکی از بدترین انواع بیماری‌های پوستی باشند، زیرا به سرعت در بدن فرد رشد می‌کنند و زندگی وی را مختل می‌کنند. پس بهتر است به نظافت منزل خود اهمیت بیشتری دهید تا کمتر دچار انواع بیماری‌ها شوید.
همانطور که گفته شد، فرش‌ها مکان بسیار مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها هستند؛ بنابراین توصیه می‌شود هر چند ماه یک بار فرش‌های خانه را شستشو کنید. بسیاری از مردم، خود اقدام به شستشوی فرش منازلشان می‌کنند، اما شستن فرش‌ها در منزل به دلیل رعایت نکردن اصول شست و شوی صحیح آن‌ها، چندان کمکی به برطرف کردن این آلودگی‌ها نمی‌کند.
قالیشویی رز در توحید با بکارگیری پرسنلی متخصص در شست و شوی فرش و با سابقه‌ای درخشان در این صنعت، مناسب‌ترین راهکار برای حذف کامل این عوامل بیماری‌زا از فرش‌های شما است. با سپردن فرش‌های خود به بهترین قالیشویی تهران می‌توانید به طور کامل از شر تمام باکتری‌ها خلاص شوید، پس معطل نکنید و همین حالا با ما تماس بگیرید!