قالیشویی رز: ایجاد لکه روی فرش، اتفاقی است که قطعاً بارها برای همه ما رخ داده است. بخاطر داشته باشید که به محض ایجاد لکه روی فرش باید برای از بین بردن آن اقدام نمایید. ماندن و کهنه شده لکه نه تنها تمیز کردن آن را مشکل می‌کند بلکه ممکن است لکه بطور کامل به ثبات رسیده و از بین بردن آن دیگر کار ساده‌ای نباشد!
تقریباً برای همه ما پیش آمده که استکان یا لیوان چای، قهوه و ماست از دستمان لیز خورده و روی فرش ریخته است و پس از این اتفاق تصمیم به شستشوی کل فرش گرفته‌ایم. با توجه به بحران آب در کشور و لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی پیشنهاد می‌شود قبل از انجام این کار بطور کامل این مطلب را مطالعه کنید. اگر گرفتار لکه لاک ناخن شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی کوتاه پاک کردن لاک ناخن از روی فرش را مشاهده کنید.
امروزه انواع مختلفی از لکه‌برهای شیمیایی در بازار موجود است که استفاده از آن‌ها نیاز به شناخت و آگاهی از نوع رد ایجاد شده و نوع مواد تشکیل‌دهنده‌ی تار و پود فرش دارد. فراموش نکنید که برای از بین بردن لکه‌ها باید سرعت عمل زیادی داشته باشید.

  • یکی از روش‌های از بین بردن لکه ماست از روی فرش این است که به محض لک شدن فرش با ماست، رطوبت آن را با یک پارچه جذب کنید.
  • سپس یک پارچه‌ی تمیز دیگر بردارید و بعد از خیس کردن آن با آب سرد، محکم آن را روی محل‌های لک‌شده بمالید.
  • این فرایند را آنقدر تکرار کنید تا دیگر اثری از لکه‌های ماست باقی نماند. در مرحله بعدی مقداری نشاسته ذرت روی قسمت‌های لک‌شده بپاشید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید.
  • پس از طی شدن این مدت و جذب شدن همه رطوبت توسط نشاسته، با جاروبرقی اقدام به تمیز کردن آن کنید.

    در این پست سعی کردیم شما را با بهترین روش پاک کردن لکه ماست از روی فرش آشنا کنیم. در بسیاری از مواقع فرش نیازی به شستشوی کامل ندارد و لکه ها به همین سادگی قابل برطرف کردن هستند. اگر برای شما هم این اتفاق رخ داد و بطور ناخواسته لیوان از دستتان لیز خورد و نوشیدنی داخل آن روی قالی ریخت، در صورتی که با روش‌های مناسب برطرف کردن لکه به وجود آمده آشنایی کافی ندارید، کافیست با تماس با قالیشویی رز، خیالتان را راحت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت خود را به مکان شما رسانده و نسبت به برطرف نمودن مشکلات ایجاد شده اقدام می‌کنند.