فرش‌ها کالاهایی بسیار زیبا هستند که در تمام خانه‌ها دیده می‌شوند. الیاف نرم و نقوش زیبای فرش موجب شده تا استقبال از آن روز به روز در سراسر جهان بیشتر شود. فرش‌ها زیراندازهایی هستند که همیشه در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارند و تمیز نگهداشتن آن کار ساده‌ای نیست. در این مطلب، با نحوه شستن فرش در کارخانه قالیشویی آنلاین رز آشنا خواهید شد که امیدواریم از خواندن آن لذت ببرید.

موارد حساسیت زا در فرش و موکت و مبلمان

گرد و غبار و وجود حیوانات خانگی از جمله دلایلی هستند که می‌توانند مقدار مواد حساسیت‌زا را در فرش افزایش دهند و اعضای خانواده را بعد از تماس با آن به بیماری‌ها و حساسیت‌هایی دچار کنند. فرش‌ها هر چند ماه یک بار نیاز به شستشو دارند تا گرد و غبار از تار و پودشان زدوده شده و دوباره جلوه‌ای نو به خود بگیرند. بهترین بازه زمانی برای شستشوی فرش در فواصل زمانی هر 12 ماه یک بار است. سپردن فرش به کارخانه رز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
در این شرکت ابتدا فرش‌ها به صورت سطحی غبار روبی شده و سپس با آب پر فشار شستشو داده می‌شوند تا ذرات ریزی که در اعماق فرش جا خوش کرده‌اند از آن خارج شوند. در این روش از هیچ ماده شوینده شیمیایی استفاده نمی‌شود و آب مصرف‌شده محیط زیست را تهدید نمی‌کند. تجهیزات بکار رفته در این شرکت به راحتی و ظرف مدت کمتر از یک ساعت خشک می‌کنند.

فرایند شستشو

بطور کلی می‌توان گفت، تمام فرآیندهای شستشو با دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام می‌شوند. دستگاه‌هایی که دارای فرچه‌های دیسکی هستند وظیفه‌ی شستشوی عمیق فرش و لکه برداری از آن را بر عهده دارند. سپس غلتک چرخان برای چرک‌زدایی و باز کردن چروک و شکستگی روی آن کشیده می‌شود. بعد از عبور از این مرحله، محوری مارپیچ عملیات پرزگیری و برگرداندن خواب فرش به صورت اولیه را بر عهده دارد.
در حین تمامی مراحل شست و شو، آب‌رسانی مداوم ادامه داشته و در نهایت آب‌گیری به صورت لوله‌ای و با دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام می‌شود. در این مرحله فرش به صورت لوله‌شده وارد دستگاه می‌شود تا تمام آب موجود از آن گرفته شود. گفتنی است در این روش از شکستگی و چروک فرش نیز جلوگیری می‌شود. بعد از اتمام مراحل شست و شو و خشک کردن فرش‌ها به صورت اتوماتیک، به محیطی باز انتقال یافته و در هوای آزاد پهن می‌شوند تا پس از خشک شدن کامل، آماده‌ی ارسال به درب منزل مشتری شوند.
اگر تصمیم خود را برای سپردن قالی خود به یک شرکت حرفه ای گرفته‌اید، قالیشویی آنلاین رز در تیموری آماده ارائه انواع خدمات شستشو و ترمیم فرش در خدمت شماست. فقط کافیست فرم سفارش آنلاین وب‌سایت را تکمیل نموده و منتظر تماس ما باشید. رز، معجزه می کنه!

تأثیر نظافت مرتب فرش ها در سلامت افراد ساکن در منزل و طول عمر فرش ها

 

 

همه ما به پاکیزگی علاقه داریم و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنیم. زیرا با پاکیزه نگهداشتن خود و محیط زندگیمان کمتر به بیماری های مختلف مبتلا می شویم. برای پاکیزه نگهداشتن محیط منزل، نظافت مرتب فرش ها بسیار مهم است. بنابراین حفظ پاکیزگی فرش ها با استفاده از جارو برقی کمک شایانی به از بین بردن آلودگی ها از سطح فرش می کند و بر کیفیت هوای اتاق تأثیر بسیار مثبتی دارد. در ادامه قصد داریم تا شما را با چند دلیل خوب برای حفظ پاکیزگی فرشهایتان آشنا کنیم.

چرا باید فرشهایمان را تمیز نگه داریم؟

  • پاکیزه نگهداشتن و نظافت مرتب فرش ها، به عمرشان می افزاید. هنگامی که رنگ تار و پود فرش از بین برود، لکه هایی روی سطح فرش نمایان می شوند که موجب از دست رفتن ظاهر فرش می شوند. از اینرو معمولاً فرش ها در بازه های زمانی 2 تا 5 سال تعویض می شوند. شستشو و نگهداری مناسب از فرش ها می تواند طول عمر فرش ها را 2 تا 3 برابر افزایش دهد.
  • فرشهای آلوده منشاء بسیاری از بیماری های پوستی و تنفسی مانند انواع آلرژی ها، سرفه های مداوم و آسم هستند. در واقع فرشها مانند یک فیلتر عمل کرده و انواع آلودگی ها را در خود به دام می اندازند و از معلق ماندن آنها در فضای اتاق جلوگیری می کنند. در صورتی که نظافت و شستشوی فرش ها با روش های اصولی انجام نشوند، این ذرات ریز بیماری زا در فضای اتاق پخش شده و موجب تشدید بیماری های مختلف می شوند.
  • استفاده از جاروبرقی با مکش بالا، گرد و غبار فرش را به شدت کاهش داده و از آلودگی های فرش می کاهد اما این کار به مرور زمان سبب از بین رفتن ریشه های فرش شده و استفاده مکرر از آن موجب آسیب های شدیدتری به فرش می شود. بنابراین شدت مکش جاروبرقی باید روی میزان مناسبی تنظیم گردد.
  • همیشه به یاد داشته باشید که باقی ماندن لکه ها روی فرش موجب جذب گرد و غبار بیشتری در فرش شده و از بین بردن سریع این لکه ها از روی فرش، نیاز به شستشوی فرش را کاهش می دهد.
  • حشرات موذی و ساس ها، بیشتر میل دارند که در محیط های کثیف، مرطوب و با دمایی مناسب تولید مثل کنند. به همین خاطر برای جلوگیری از اینکه این نوع حشرات گسترش یابند باید نظافت مرتب فرش ها که محل های بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر این نوع موجودات موذی به شمار می روند را رعایت نمود.
  • تمیز بودن فرش ها حس بسیار خوب و مثبتی را به افراد داخل اتاق القا می کند.

با توجه به نکات گفته شده، اهمیت نگهداری و نظافت مرتب فرش ها بیش از پیش جلوه می کند. بنابراین توصیه می کنیم هر روز یا هر هفته 3 بار از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش ها استفاده کنید و حداقل هر 12 تا 18 ماه یک بار نسبت به شستشوی فرش ها در قالیشویی های مجاز اقدام نماییدو قالیشویی آنلاین رز در تهران آماده پاسخگویی به شما عزیزان در سراسر تهران بزرگ می باشد.